Functionele Anatomie

Bewegen met Fibromyalgie

Bij de Functionele Anatomie richten wij ons vooral op bewegen, rekken en trainen. Voor mensen met Fibromyalgie is het namelijk belangrijk om te blijven bewegen.

Beweging en sport houdt je lichaam sterk en vitaal. We hebben veel kennis over het menselijk lichaam in huis. Deze kennis zetten we in om tot een advies op maat te komen. We gebruiken fasciaal line-stretching om je fasciale bindweefsel los te maken. Je fasciale bindweefsel is een bijzonder bindweefsel dat rond spieren, botten en gewrichten ligt. Dit weefsel geeft ondersteuning en bescherming aan die lichaamsdelen en het geeft structuur aan het lichaam. Dit zit bij de meeste mensen vaak vast of te strak. Juist bij Fibromyalgie is het goed om dit bindweefsel goed te verzorgen.

Door de juiste oefeningen is het bindweefsel goed los te krijgen. Onze methodes zorgen hiervoor. Het is bovendien aan te raden om dit eventueel voor het sporten te doen, aangezien men hierdoor flexibeler wordt.

Motivatie om te sporten met Fibromyalgie

Bij de Functionele Anatomie kijken wij ook hoe we meer beweging in uw leven kunnen integreren. Het doel is om op een leuke manier krachttraining toe te voegen aan jouw levensstijl.

Zo kan je spieren versterken, zodat je vitaal kan blijven leven. Uiteraard houden bij het integreren van krachttraining en beweging, rekening met de Fibromyalgie. Door de pijn is het vaak lastig om gemotiveerd te raken om goed te sporten. Wij willen je hierbij helpen. Door te leren welke oefeningen goed zijn, raak je meer gemotiveerd om te bewegen. Elke Fibromyalgie-patiënt is natuurlijk anders, dus we kijken naar je persoonlijke situatie, levensstijl en voeding en passen ons advies daarop aan.

Fibromyalgie hoeft helemaal niet te betekenen dat je niet meer kan sporten en bewegen. Wij laten je graag zien hoe je vitaal en gezond kan blijven. Klik voor onze tarieven op de onderstaande button.